Indlæser...
PLANLÆG EN POLTERABEND

Arrangere en polterabend

Polterabend trin for trin

 

1. Planlægning
2. Hvem skal inviteres?
3. Hvad må det koste?
4. Hvad kan vi lave af aktiviteter eller lege inden for budgettet?
5. Hvad skal vi spise?

 

1. Planlæg en polterabend

Start planlægning af polterabend, kort tid efter du modtager invititationen til bryllupet. Indkald den nære veninde-/vennegruppe til en brainstorming, hvor alle byder ind med ideer. Fastsæt en dato.

 

2. Hvem skal inviteres til polterabend?

Find ud af hvem der er inviteret med til bryllupet. Når I har fundet ud af det, finder i ud af hvem der skal inviteres med til polterabned. Opret en hemmelig facebook gruppe hvor i samler alle som skal med. 

 

3. Hvad må det koste at holde polterabend?

Forventafstem beløbets størrelse for hver deltager for hele dagen/weekenden ex. udgifterne til bruden/gommen (eks. max. 400,- pr. pers.) dette afregnes den dag, hvor der er polterabend, fra hver deltager ved aktiviteterne.

Lav en indsamling fra starten til brudens/gommens polterabend fra alle deltagere, også dem som ikke har mulighed for at deltage kan opfordres til at sende et beskedet beløb ex. 100-150 pr. pers. Beløbet betales til "kassemesteren" via mobilepay til en polterabned konto. Så er I sikre på, at de penge som det koster, at have bruden afsted, er på plads uanset hvor mange, der måtte melde fra i sidste øjeblik. Hvis der bliver nogle afbud, påvirker det ikke de aktiviteter der er planlagt for brudens/gommens budget. Alt hvad bruden/gommen skal betale for, af drikkevarer og mad, afregner "kassemesteren" på dagen.

 

4. Hvad kan vi lave af aktiviteter eller lege inden for budgettet?

  1. Skal der være et tema ? eks. bryllup, 80er, hawaii, western - kun fantasien sætter grænser?

  2. Polterabend - Er bruden/gommen til action, bevægelse, oplevelser, forkælelse, frækt, sjov eller bare hygge i skønne rammer?

  3. Skal det være en hel dag, en hel aften/nat eller hele weekenden?

 

5. Hvad skal vi spise til polterabend?

Det kan være dyrt at gå ud og spise og lave aktiviteter. Men der findes alternativer hvor der både er penge til aktiviteter samt god mad og drikke. Alle tager egne drikkevarer med, og maden bestilles udefra. Lån et sommerhus eller find en som vil lægge hus til.

 

    1. Man kan mødes om formiddagen til en brunch i hjemlig omgivelser, hvor man lære hinanden at kende. Alle kan evt. tage en lille ting eller et billede med, som fortæller lidt om forholdet til bruden/gommen. På den måde kan man få lidt sjove historier og bruden/gommen er i Centrum. Derefter kan man tage ud til de aktiviteter der er planlagt på dagen. 

    2. Man kan mødes i et sommerhus om aften og få en Buffet. Lave det til en surprise weekend. Pyjamasparty med øl, vin, mad og sjove lege i haven.

    3. Man kan afslutte dagens aktiviteter i hjemlig omgivelser, med en 3-retters menu

    4. Man kan mødes til temafest om eftermiddagen, klæde sig ud og gør sig klar til en 80er menu i hjemlig omgivelser, inden turen går til byen.

2 varer

Faldende orden

2 varer

Faldende orden

Polterabend trin for trin

Leveringspris / Udbringning

Landsdækkende Diner Transportable -
Mad ud af huset

Spørg os

Ring til vores søde medarbejdere
på tlf: 70 25 0102